Meningen med livet

Man kan ju inte jobba jämt. Och man kan inte hålla på och vara politisk och filosofisk jämt och ständigt. Ibland vill jag bara vara den sinnlige tantrikern som suger det göttaste ur livet, den hängivne livsnjutaren, sybariten, epikuréen, den lekfulla, nyfikna och glada skit jag för det mesta ändå är. Och är det nu söndag, alla barnen ute ur hemmet och min kära hustru Jennie hemma, och ett fantastiskt sommarväder fyller dagen – ja, då är det dags för en dagsutflykt till vår vackra favoritsjö! (naturligtvis efter att ha börjat dagen med underbar älskogslek i sängen…)

Picknick, filt och handdukar i cykelväskorna – mer behövs inte. Hela dagen i solen och i vattnet – vattnet är så varmt att man kan bara plumsa runt hur länge som helst utan att frysa, och solen ligger på och gassar skönt. Mumsiga vegeburgare till lunch. Kameran är med, förstås, och vi tar lite bilder båda två, av varandra. Och så går vi runt sjön, för att komma till den naturliga källan, och där fylla på våra urdruckna vattenflaskor.

Vattnet i vår favoritsjö är så mjukt, så lent, så omfamnande och välkomnande, med små varma stråk omväxlande med kalla stråk, klippor och stenar, mycket fisk, och mycket, mycket vackert. Denna sjö är långsmal som ett kvinnokön, med mjuka, runda klippor, mycket växtlighet, och ett ständigt flöde ur källan. En riktig Freja-sjö, gudomlig som få.

När vi kommer hem på kvällen lagar vi utsökt mat som vi äter på altanen (wasabirullar med lax eller smörstekta champignoner, och färskpotatis med smör och gräslök), med en flaska vitt vin och friskt källvatten från sjön. Mums!

Dagar som dessa funderar man inte på meningen med livet. Den blir plötsligt så uppenbar. Livet ska levas, njutas, upplevas, förnimmas, kännas – man ska vara, leva, älska och till slut dö. Och det räcker alldeles utmärkt så. Allt annat är bara intellektuell onani.

Som sexualupplysare, tantralärare och kursledare för kärlekskurser, är det väl också bra om vi föregår med gott föredöme, och lever som vi lär – åtminstone ibland, eller hur?
OBS! Smygreklam! (kolla vår hemsida Cirkus Eros för mer info om våra kurser!) 🙂

Ibland är livet alldeles, alldeles rättvist!

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Foto & Konst, Frihet, Kärlek & sex, Nudism, naturism, Sexkurser, Tantra

Etiketter: , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

14 kommentarer på “Meningen med livet”


  1. Det är ju lite Zorn över den första bilden.


  2. Ja, visst är det! Fast då ska du se en del andra bilder jag har tagit av Jennie vid samma sjö – Zorn rakt av, med vattenmönster och allt. Jennie är möjligen inte tilllräckligt knubbig för att vara en typisk Zorn-kulla, men det passar å andra sidan mig alldeles utmärkt.

    Du gillar asiatiska babes, och är gift med en sådan – jag gillar långa, slanka, blondiner, och är gift med en sådan. Så perfekt livet kan bli ibland, inte sant?

  3. Kanjidude Says:

    Fint inlägg! Väldigt vackert, och väldigt sant. 🙂


  4. Hm, men vad säger egentligen folk om åldersskillnaden? Va, va, va?


  5. Äh, det är inte så stor åldersskillnad mellan oss. 15 år är väl inget att bråka om?
    Jag är 45, och Jennie är 30. Funkar bra tycker vi.
    Förresten är jag så barnslig, och Jennie så mogen, att egentligen är vi jämnåriga.
    Så det så! 🙂

    P.S. Om jag hade varit 29 när vi träffades hade det förstås sett helt annorlunda ut med åldersskillnaden. Oj, oj, oj,vilken skandal det hade kunnat bli…


  6. Och så inser jag att jag egentligen inte svarade på din fråga – för det första så bryr vi oss inte särskilt mycket om vad ”folk” säger, särskilt inte om det är missunnsamma konformister. Men min erfarenhet är faktiskt att bakom skvallret är ”folk” mer accepterande än man kan tro – de flesta tycks ha åsikten att kärleken inte har någon ålder. Åtminstone är det idealet.

    Och i vår bekantskapskrets finns det många knasbollar som avviker på så många olika sätt, att en åldersskillnad knappast märks. Och vi har flera par i kretsen som har betydligt större åldersskillnad inbördes, så vi är på intet sätt ovanliga i vår krets.

    Så nä, vi har inte mött några konstiga kommentarer. Nån gammal förvirrad tant nån gång, som trodde att Jennie var min dotter, men det är väl allt. Pinsammast den gången var inte att hon tog fel, utan när hon försökte prata ut foten ur dragspelet. Det var riktigt komiskt.


  7. Och tack, Kanjidude för ditt fina inlägg. Jag tog en titt på din blogg, och jag gillade både dina teckningar (cykelutflykten var fin) och det du skriver. Jag fastnade för ”Love is my religion” (http://kanjidude.wordpress.com/2007/09/01/love-is-my-religion/), ett inlägg som jag nästan helt och hållet kan skriva under på, förutom att jag inte är ateist, då. Men för mig är också kärleken den högsta religionen, min hustru min gudinna, hennes kropp mitt tempel, och hennes ljuvliga fitta mitt heliga altare, där jag dagligen förrättar min ödmjuka gudinnetjänst. Så enkelt och härligt kan livet vara.

    Du är alltid välkommen till min blogg!

  8. Missisadora Says:

    Hmm, mmmmm, sådan sjö har vi med, precis nedanför ängen, med ett litet olagligt bastuhus med tillhörande rum för en gammal bäddsoffa som numer tjänstgör som älskogsrum, om det är för kyligt ute. Där blir meningen med livet också mycket självklar.


  9. Mmmm… det låter verkligen helt perfekt!

  10. Missisadora Says:

    Jepp, och snart har vi eldstad oxå, vid den nysnickrade ljugarebänken, för vad är en kväll vid solnedgången om man inte kan sitta och ljuga lite, då och då… 😉


  11. En riktig ljugarbänk, det är fan meningen med livet det också… 🙂

  12. Lasse Says:

    mm kärleken är livet, kärleken till alla fantastiska härliga kvinnor. Vad ska man göra om man blir lockad av en kvinnas blogg, för allt som står, det är ju hon då? Kan/Vill du ge din åsikt på min nya artikel?


  13. Ja, vad ska jag svara på det? Om du känner dig lockad av en kvinna – låt henne få veta det på ett eller annat sätt, och sen kan du väl bara hoppas att kroken fastnar. Mer kan man sällan göra.

  14. Lasse Says:

    mm får skriva nåt bra och snyggt som kommentar i hennes blogg, eftersom nån mail-adress inte hittas. Enda sättet att lämna bollen över till henne.


Lämna en kommentar