Riktiga martyrer dör

Martyr

Till alla er som utmålar er själva som offer för andras godtycke, ni som gärna blir betraktade som heliga martyrer, ni som ser er som underordnade omständigheter bortom kontroll, tvingade av förtryckande strukturer och illasinnade personer, självuppoffrande hjältar som ingen ser, till alla er som det är så förskräckligt synd om.

Alla ni som skaffar er makt och inflytande över andra genom att projicera skuld och skam på omgivningen, alla ni som manipulerar andra att ge er det ni vill ha genom att utmåla er själva som offer, ni som kannibaliserar på andras känsloliv. Alla ni som dramatiserar er utsatthet i syfte att få andras uppmärksamhet.

Till er vill jag bara säga en sak:

Riktiga martyrer dör.

Martyrer

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Fascism, makt

Etiketter: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

5 kommentarer på “Riktiga martyrer dör”

  1. Anton Larson Says:

    Ha ha! Det var uppfriskande att gå in här och läsa. Gillar den där ord-och-inga-visor-energin.
    Själv kan jag grubbla en del över vad det är i mig som gör att jag överhuvudtaget stör mig på offer ibland. Sålänge jag inte köper skiten, så spelar det ju ingen roll, tänker jag. Och det är ju mitt jobb. Att inte köpa skiten av någon annan. Jag har ju egen skit redan.


Kommentera

