Denna vecka – Sexsibility-festivalen!

sexsibilityfestivalen

Idag åker vi till Skeppsuddens kursgård för att vara med på Sexsibility-festivalen, där vi ska hålla ett antal workshops. Ja, jag vet att jag har tjatat om festivalen, men nu har festivalen precis börjat, och dessutom kom det en artikel i Aftonbladet om festivalen, och det tyckte jag var värt att nämna här på bloggen.

Förra veckan ringde en Aftonbladet-journalist till mig och undrade om det hände något spännande i Sverige just nu som handlar om sex. Kvällstidningarna vill sälja lösnummer, och på somrarna ska det alltid skrivas om sex – och då ringer många till mig för att fråga just om sex. Så jag tipsade om Sexsibility-festivalen, och det gav uppenbarligen resultat.

Aftonbladet hade igår en lagom småsnaskig och sensationslysten, men ändå innehållsrik och någorlunda rättvisande artikel om festivalen. Kommentarsfältet blev förstås fullt av fördomsfulla och skraja kommentarer – något annat var väl inte att vänta. Men det är helt O.K., för de som är intresserade på riktigt kan ändå få information om festivalens existens, och då har artikeln fyllt sitt syfte – fler får helt enkelt möjlighet att uppleva denna unika festival.

sexfestival_ab090713

De neurotiska och skitnödiga kommentarerna bekräftar i själva verket behovet av en festival av detta slag – ja, en mängd festivaler av liknande sort! Sex betraktas fortfarande som något av det farligaste och läskigaste och mest tabubelagda som finns på jorden, och det är förstås djupt tragiskt, men inte hopplöst. Det har varit värre. Och vi rör oss sakta åt rätt håll.

Jag hoppas förstås att du som läser detta kommer till festivalen, och att vi möts där i något spännande, roligt och inspirerande sammanhang. Jennie och jag kommer att hålla i flera olika delar av festivalen – ett par olika kurspass, ett bröllop, kroppsmålning, fittkonst (gipsgjutning) och lite annat kul. Och kan ni inte komma i år hoppas vi förstås att festivalen blir så fantastisk att den blir av nästa år också – och så kommer ni då!

MAKE LOVE, NOT WAR!

tunn linje

Läs gärna artikeln i Aftonbladet, men läs också mer om festivalen, och om hur du anmäler dig, på denna sida – Starsprays egen infosida om festivalen.

Bloggat om festivalen:
Busiga Paret, Luffar’n, Ghostopinion

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Andlighet, Asatro, Ceremonier, Dagstidningar, Feminism, Frihet, Healing, Jämställdhet, Kärlek & sex, Konst, Kroppsmålning, Kultur, Livsåskådning, Media, Paganism, Politik, Religion, Sexkurser, Sexualpolitik, Tantra

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

8 kommentarer på “Denna vecka – Sexsibility-festivalen!”

  1. Josef Boberg Says:

    ”…De neurotiska och skitnödiga kommentarerna bekräftar i själva verket behovet av en festival av detta slag – ja, en mängd festivaler av liknande sort! Sex betraktas fortfarande som något av det farligaste och läskigaste och mest tabubelagda som finns på jorden, och det är förstås djupt tragiskt, …”

    Jo… – det håller jag med Dig om, verkligen…

    Men är det ej än värre med att dom flesta ej har en susning om – att det dom kallar kärlek – helt enkelt är beroende❓ = åt hållet jämförbar med vilken drog som, tyvärr tyvärr…😥

    • Zena Says:

      Jag fick frågan av någon om jag var intresserad…i mina ögon verkar det helt…ja jag kan fan inte uttrycka mig…vem fan vet bäst hur jag och min kropp fungerar vem ska lära mig vad jag tycker är skönt och hur jag vill ha min njutning,det är nog något som jag vet bäst själv.Känner någon som är där idag fattar inte hur man kan ödsla tid på sånt bara,kanske lite översexuell eller vill kolla sina begränsningar eller så e det för de som inte vet hur sex funkar eller dras dit för att just hitta någon partner där ja vad vet jag,men jag vet att sex är det finaste man kan vara med om med sin partner om man hittat rätt och lär sig hur man kan njuta av varann sen är detta ju i och för sig kärleksex jag pratar om,folk idag använder sex till höger och vänster som typ vad blir det för mat idag,jaaark detta lockar ju inte alls…no thanks for me :@ undrar vad det är för människor som lockas dit,men tur att vi är olioka o det måste vi respektera sen får man tycka va man vill🙂

      Granntösen.


      • Hej – det ser ut som att du har väldigt förutfattade meningar och fördomar om vad Sexsibility-festivalen är.
        Det kanske till och med skulle kunna vara jättekul för dig att vara med på en sådan festival.
        Det blir en chans nu i sommar.

        Check it out!

        • Zena Says:

          Vet du jag är inte intresserad men tack iaf🙂 genom att jag har jag jobbat med människor i många år så är det enormt viktigt att respektera människor hur olika de än är och fast man inte alltid håller med hur de tycker och tänker och lever sina liv,det är upp till var och en.En vännina till mig strular med sin granne som hon säger,hon är 19 år äldre än honom men sex funkar jättebra mellan de,grannkillen har berättat för typ en månad sen att han skulle åka på någon sexkurs till Norrköping och assistera över en helg och nu denna helg var det dags igen,han åkte i lördags och ska vara med på en sexkurs i en vecka,hon blev konfunderad,åker man en vecka på en sexkurs utan en partner,innebär det att det finns partners där???? jag svarade,ja vad vet jag men jag ska försöka ta reda på det🙂 på den vägen råkade lilla jag halka in här.

          Tack för ordet🙂


          • Sexkurs i en vecka i Norrköping, det låter som att din granne ska assistera på Johan Ekenbergs kurs ”Sex – en motorväg till Gud”, och det är en kurs som vänder sig till både singlar och par, män och kvinnor i alla åldrar – och ja, den kan man definitivt delta på utan en partner, eftersom Johans kurser (liksom våra) handlar om hur oerhört mycket större sexualiteten är, än det klassiska knullet.

            Sex handlar om närvaro, andning, beröring, njutning, extas, att möta såväl såväl sig själv som andra, att leva mer här och nu.

            Sexualiteten genomströmmar dig ständigt, och de kurser Johan, vi och andra i samma bransch anordnar handlar som regel om att utveckla en mycket större medvetenhet om vad det innebär, på vilket sätt din sexualitet kan få ett friare flöde i din kropp, på vilket sätt du kan njuta mycket mer av livet och få mycket mer njutning, harmoni och glädje i livet. Och det betyder inte nödvändigtvis att du kommer att knulla MER – men möjligen att du kan ha sex med mycket mer närvaro och med starkare intensitet, när du väl är där.

            Vi människor har en förmåga att krångla till saker och ting, och vad gäller sex är en majoritet av mänskligheten fortfarande hopplösa analfabeter. Så det vill vi ändra på. Mer upplysning och kunskap, som leder till mer glädje, mindre ångest, mer samklang, färre övergrepp, mer respekt, mindre utnyttjande, mer harmoni, mindre frustration, mer njutning, mindre lidande.

            Med andra ord anser vi att vi gör ett väldigt viktigt arbete, som vi är väldigt stolta över. Sen är det förstås helt upp till dig (och alla andra) att välja om du vill ta del av detta eller ej.

          • Zena Says:

            Men tackar för din noggranna beskrivning…och ja vissa delar kan jag visst hålla med om,man gör inget utan nåt föroppningsvis bra syfte,men som sagt upp till var och en hur man vill ha det.

            Hälsning Zena

  2. Bengt Says:

    En utförlig rapport om vad som hände och hur det var, önskas av en som inte var med den här gången.
    Jag kanske kan vara med någon gång i framtiden.


  3. Det kommer. Förhoppningsvis under veckan. Vi har plåtat en del också – inte så mycket som vi skulle önska, men ett och annat har vi hunnit dokumentera i ala fall.


Kommentera

