Världens vackraste stjärt

rumpa

Jag hittade denna bild nånstans på Internet, och jag vet inte om det är en målning eller om det är en osedvanligt skickligt Photoshoppad fotografisk bild, jag vet inte vem som har gjort den, var, när eller hur. Trevligt nog har jag hittat den i hyggligt högupplöst format (större än här), så jag kan njuta av den ordentligt. Men det skulle verkligen vara kul att få veta vem som har gjort denna bild, och hur den är gjord, så att jag kan hylla upphovsmakaren. Hedra den som hedras bör.

Jag tycker att denna bild är sanslöst vacker, och enormt sexig. Jag kan nästan inte sluta titta på denna ljuvliga rumpa, som hypnotiserar mig med sin fantastiska skönhet, den välformade och perfekta rygglinjen, bildens komposition, färgerna, den skimrande huden. Jag kapitulerar, fullkomligt.

”För att inte framstå som en hycklare kan jag säga att ett par läckra skinkor är i besittning av större makt än allt som någonsin har producerats av filosofer.”

Pietro Aretino, 1492-1556

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Foto & Konst, Kultur

Etiketter: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

19 kommentarer på “Världens vackraste stjärt”

  1. midnattsvarg Says:

    Ja kvinnor och deras rumpor, en fantastisk naturkraft. Hypnotiserande målning, jag håller med!

  2. Dick Says:

    En lysande illustration till Aretinos kloka ord!

  3. Eva Says:

    Hej igen

    Så bra att du gillade bilden, ännu bättre att du letar vidare efter vem som åstadkommit den för då kanske det finns fler.

    Jag har som sagt letat länge…


  4. Du kanske kan fråga snubben du hittade den hos?


  5. Tack, Blogge! Jag hade glömt var jag hade hittat bilden.
    Jävligt cool fransk bildblogg med en hel del extremt sexiga bilder… Jag besöker den ibland, men hade glömt att jag hittade just den här bilden just där.

    Hur hittade du den? Jag har hört att det finns någon hemsida som har en sökfunktion som kan hitta bilder genom att söka på just bilden, och inte filnamn – är det den du har använt?


  6. Ja, Dick, Eva och Midnattsvarg, stjärtar kan verkligen vara förvånansvärt förföriska och lockande. Och just denna bild tyckte jag alldeles särsklit mycket om.

    På samma sida som Blogge återfann åt mig (Corps_Circuits – http://corpscircuits.canalblog.com/ ) hittade jag några andra stjärtar som jag också tyckte var helt oemotståndliga;






    Kul sida med mycket fina bilder…

    Plus att den inte är helt fixerad vid kvinnor som motiv – det finns en och annan läcker man med snygg rumpa på denna sajt också, för den som gillar det!


  7. Just det ja! Den har jag varit inne på, för länge sedan. Bra grej. Tack för tipset!


  8. Ja, den här bilden har en kvalité som är ganska sällsynt. Hypnotisk.


  9. Hypnotisk sa Bill. Hypotetisk sa Bull.

    Ja, den är verkligen speciell, denna bild.
    En stjärtarnas Mona Lisa.


  10. Jag kunde inte läsa ditt inlägg, jag förlorade mig nog lite i bilden. Insåg nu att jag var den tredje som upprepade hypnotisk som ledord. Haha


  11. Haha, du bara bekräftar författaren Aretinos bevingade ord, än en gång. En vacker stjärt besitter större makt över oss människor än allt som någonsin producerats av filosofer…

  12. IDUN Says:

    Den vackraste stjärten är svårt att slå… men en och annan 10 i topp kan finnas nedan:
    http://razooma.net/champion/2/235/

    En vacker framsida nu i bikini-tider.
    http://razooma.net/projects/gothic/


  13. Pietro Aretino är en lustig man. I tre dagars tid har jag haft samtal med herr Pietro, Nanna och Antonia under ett urgammalt fikonträd om vilken syssla som bäst skulle passa Nannas dotter: Nunna, Hustru eller Sköka?

  14. Patrik Boman Says:

    Den stjärten var verkligen sannslöst sexig!

  15. Peter Says:

    Hur har det gått med sökandet efter upphovsmannen till den sanslöst vackra bilden av en lika sanslöst läcker och smarrig stjärt..?


Kommentera

