Jag måste fan städa mitt skrivbord…

mittskrivbord

Det blir inga nya blogginlägg förrän jag gjort min plikt här på kontoret. Jag har två skrivbord, eller egentligen tre, om jag räknar en yta där jag har ett ljusbord (som också gärna tjänstgör som avställningsyta). Ett skrivbord är till för dator, extra skärm, hårddiskar, scanner och lite annan elektronisk utrustning. En yta är mer ämnad som just ren bordsyta, för att skriva, teckna, sortera och andra analoga arbetsuppgifter. Och när alla tre ytorna blir belamrade med papper och annat junk blir det svårt att arbeta.

Datorbordet är nu städat, rentorkat, och ser superfräscht ut. Det är liksom det jag använder mest. Ljusbordet är också städat, rent och snyggt. Men jag har en yta kvar. Och även om jag mestadels vänder ryggen åt denna skrivbordsyta gör den sig obevekligt påmind – inte minst för att jag nu måste ha tillgång till en del viktiga papper och annat som tyvärr har gömt sig bland allt annat som ligger där. Så jag har inget val. Det måste städas.

Och ska jag vara riktigt ärlig så har jag nu flyttat över allt junk från två ytor till en – så denna sista stökbastion är nu värre än någonsin, och i större behov av städning än på mycket, mycket länge. Och nu känns det faktiskt som att jag sitter här och bloggar för att slippa ta itu med eländet. Så sorry, folks, nu måste jag städa. Och är jag riktigt duktig så blir det kanske något nytt blogginlägg ganska snart… 🙂

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Personligt

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

