Nu blev du sexutsatt!

anime_sprut

Nu kan man bli ”sexutsatt” på nätet, vilket förstås är ett nytt fascinerande sammansatt ord i den mediala rubrikfloran, när ord som ”nakenchock” och ”sexkupp” är utslitna. Den semantiska kreativiteten hos rubriksättare är verkligen fascinerande.

Men vad betyder egentligen detta ”sexutsatt”? Som jag har förstått det så är det när någon gör ett sexuellt närmande (typ flörtar lite), fast du egentligen inte har lust. Då blir du sexutsatt. Eller som här på bloggen, där jag visar erotiska bilder ibland, fast du kanske inte vill se dem. Då blir du också sexutsatt. Ungefär som när jag bjuder på godis, fast du bantar. Det är naturligtvis oerhört osolidariskt av mig, eftersom du då blir ”godisutsatt”.

Någon ville prata fotboll med mig häromdagen, trots att jag är helt ointresserad – och när jag köpte en kvällstidning hängde det med en sportbilaga (som alltid), fast jag inte alls vill ha den. Då blev jag alltså ”sportutsatt”. För att inte tala om de här telefonförsäljarna som ringer stup i kvarten. Vem ska jag klaga hos när jag blir ”telefonförsäljarutsatt”? Och så kan man ju alltid bli väderutsatt – det regnade på mig häromdagen, och så hade någon mage att prata om vädret med mig, fast jag inte alls ville det! Hu!

sexutsatt_clown

Det är alltså en subjektiv bedömning om jag blir sexutsatt eller ej. Om jag inte har lust, men ändå blir utsatt för förförelseförsök, så kan jag känna mig sexutsatt, och det är förstås dåligt, enligt denna tankegång. Men om jag har lust, och någon attraktiv kvinna stöter på mig, blir jag då sexutsatt, eller är det bara en flört? Är sexutsatt något man bara kan bli utifrån en negativ betydelse?

Och hur ska jag veta om den jag möter är intresserad av att ha sex med eller ej, utan att jag tar reda på det på ett eller annat sätt? Riktigt krångligt blir det ju också om redan att fråga en annan person om hon är intresserad kan räknas som att göra någon sexutsatt. Så hur ska man göra? Ska vi skita i hela grejen och leva i celibat allihop? Eller ska vi ha burkha, kollektivt, och bara ha sex enligt noga uträknade metoder?

Själva finessen med en sådan ordkombination – ”sexutsatt” – är förstås att ytterligare spä på den här bisarra uppfattningen att sex är något farligt, något man blir utsatt för, som något hotfullt, läskigt och illavarslande. ”Åh nej, han säger att han vill ha sex med mig – ring polisen!” – ”Usch, den där äcklige mannen tittar på min stjärt – han tänker nog på sex – jag känner mig sexutsatt – ring polisen!” – ”Min kollega frågade om jag ville komma och äta middag med honom, hemma hos honom – han har sagt att jag är snygg, och jag tror att han vill ha sex med mig – hu, jag är sexutsatt!”

Sex är som vanligt jättefarligt, och något man hela tiden måste varna för – särskilt unga flickor, som är så veka, sårbara och lättledda. Flickor som får oönskade sexförslag på nätet kan förstås inte neka, utan går rmed på vad som helst, viljelöst och svagsint. Man utgår på något underligt sätt från att flickorna inte förstår vad de blir utsatta för, vilket förstås är helt absurt, eller att flickor aldrig någonsin tar initiativ till sex, vilket förstås är minst lika absurt.

teensex

Men hallå! Unga människor är kåta! Unga människor vill ha sex! Unga människor är lekfulla, nyfikna, vetgiriga, hungriga på livet. Hur svårt ska det vara att fatta? Men det är väl önskvärt att unga flickor helst inte har sex alls. På så sätt kan man hålla dem kvar i att vara hjälplösa offer, kraftlösa skyddsobjekt och gisslan hos pappa Staten.

Om moralmaffian får som de vill räknas väl ett enkelt leende och en blinkning snart som sexuella trakasserier, med svåra juridiska konsekvenser. Allt för att skapa ett samhälle där alla går runt och är skiträdda för varandra – perfekt om man vill manipulera och styra folk som man vill.

pa_050811_7

Nej, nu måste jag nog gå och se till att min vackra och sexiga hustru blir ordentligt sexutsatt!🙂

tunn linje

Andra som bloggar om samma ämne:
Blogge Bloggelito, Mymlan, Steve Lando, Isak Gerson, Breki, Radikal, verbal, liberal, Stefan Stenudd, Johanna Sjödin, Bitchslap Barbie, Emma Opassande, projO, Polymeriska tankar, Motpol

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Samhälle, Sexualpolitik

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

13 kommentarer på “Nu blev du sexutsatt!”


  1. Calle jeg elsker at blive sexutsatt på din blog😉

  2. Kanjidude Says:

    Oj, ja tänka sig… Jag tror jag tar och håller fast vid ordet ”flört”, jag. Och fortsätter bojkotta skandalpressen.😀


  3. Haha – jag lovar att jag ska utsätta mina bloggbesökare för sex många, många gånger framöver…

    Jag kommer att hitta på nya sätt att använda ordet sexutsatt, föstås.

  4. thebe Says:

    Det finns ju grader av det mesta … från flirt till mer eller mindre direkta förslag. Och det senare kan vara riktigt tradigt. Inte direkt så att man behöver bli förnärmad eller förskräckt, kanske men … tja mer *låt mig slippa se din dreglande uppsyn*. Men, när jag var tonåring kunde jag bli riktigt, riktigt rädd dessutom. Och det var faktiskt inte kul. Å andra sidan är det _oftast_ inte svårt att meddela det ovälkomna, även om det finns män(niskor) som inget vill begripa. Och det är ganska tradigt att vara schlagerutsatt, dansbandsutsatt eller rökutsatt också. De senare tre är nog det mest plågsamma och frustrerande som finns.😉

  5. Klumpesnusk Says:

    Ah, jag tröttnar aldrig på att bli sexutsatt på den här bloggen. Alltid lika trevligt!

  6. Besökaren Says:

    haha. Jag stämmer in i kören glada offer😀

    Kvällstidningar är ett jävla gissel förresten. Det är liksom en ond cirkel. De är inte dummare än att de sätter de rubriker som säljer –> folk läser att man minsann blir kränkt och utsatt om någon vill ha sex och får sina neuroser förstärkta –> ännu lättare att spela på samma kort o s v…


  7. Jag köper aldrig kvällstidningar nuförtiden – såvida jag inte är med i dem, förstås. Bara förra året fick jag tillfälle att köpa kvällstidning minst 6-7 gånger, faktiskt. Det handlade om våra kurser, och ibland innehöll de bilder jag tagit, eller så var det en kroppsmålning jag gjort, eller så blev jag intervjuad i något sammanhang.

    Så narcissistisk är jag, att jag bara köper tidningen om jag är med i den. 🙂

    Men faktum är att min statistik gällande TV är ännu intressantare – förra året var jag med i TV mer än jag tittade på TV.

    Så slaskmedia* går bort för min del.

    *slaskmedia: TV, reklamradio, kvällstidningar, veckopress.

  8. Besökaren Says:

    åh då är vi helt eniga. Jag har ingen TV, lyssnar inte på reklamradio och köper av princip inte kvällstidningar. Veckopress? haha, har jag knappt ens kollat i.🙂
    Är vi mediasnobbar nu?😛


  9. Mediasnobbar? Nä, bara lite kräsna med vad vi äter/konsumerar.


  10. Och Thebe – schlagerutsatt, dansbandsutsatt eller rökutsatt – hamnar helt klart på listan över vidriga ting.

    Vad sägs just nu om ”kungahusutsatt”?
    Själv är jag republikan…

  11. Anonym Says:

    Vilken dålig blogg du har din djävla idiot! Du är en mycket dålig människa, hoppas du dör.


  12. […] om livets mysterier « Cirkus © Copyright – rättegången mot Pirate Bay har börjat Nu blev du sexutsatt! […]


Kommentera

