För ett år sedan…?

Charlotte Ross naken i PETA-annons

Joshen, med bloggen Enligt Min Humla, fick idén från Mumari, att berätta lite om vad som hamnade på bloggen för ett år sedan, den 28 januari 2008. Och det var rätt kul, för just den dagen skrev Joshen sitt populäraste, och kanske allra roligaste och skarpaste inlägg någonsin – Manifest mot dansbandsmusik. Det var ett blogginlägg som jag t.o.m. gjorde ett eget blogginlägg om, bara för att rekommendera folk att läsa det, så roligt var det. Så det gör jag gärna igen. Läs det! 🙂

Men det var rätt kul hos mig också, här på TantraBlog. Förutom att det var min namnsdag då också (hint, hint), så skrev jag ett rätt kul inlägg som fick heta ”Farliga rumpor…?”, och som handlade om den amerikanska myndigheten FCC (Federal Communications Commission), som fick moralpanik gällande ett TV-inslag på vilket man på bästa sändningstid fick se en skådespelerskas nakna rumpa. FCC föreslog för mediaföretaget ABC ett bötesbelopp på 1.430.000 USD, eftersom de har utsatt TV-tittande barn för fara. Intelligent. Läs mer i det aktuella blogginlägget.

Och jag kan bara konstatera att jag alltjämt fortsätter i samma fåra, med samma oförtröttliga ambition att lysa upp det sexuella mörkret med lite humor, kunskap, insikt och nyfikenhet. Det gamla blogginlägget från samma datum förra året är alltså rätt så representativt för vad jag alltjämt skriver om.

tunn linje

Andra bloggare som tagit utmaningen:
Mumari, Joshen, Mymlan, Tyskungen, LoveOrHate, Sandra, WannabeBullmamma, Junitjej

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Bloggar, Internet, Kultur, Lagstiftning, Samhälle, Sexualpolitik, TV

Etiketter: , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “För ett år sedan…?”


  1. Ja, det gjorde jag, men det är ingenting att bry sig om.

    Utled på mitt eget politiska råskäll & ständiga provokationer övergår jag mer och mer til Seriöst Bloggande med Kultur, kultUr! :oD

    Bildkonst:

    http://screenfonds.blogspot.com/

    Poesi:

    http://kraxpelax.blogspot.com/
    http://nattljuset.blogspot.com/


Kommentera

