Stora Bloggpriset

bloggvinjett_31

storabloggprisetJaha. Så är jag med i en bloggpanel.
Denna bloggpanel ska utse ett antal bloggar som därmed får chansen att vinna det ”Stora bloggpriset”.

Bakom detta jippo står Aftonbladet och Bloggportalen. Tanken är att det ska bli ett återkommande evenemang.

Bloggpanelen nominerar 2008 års bästa bloggare i sju kategorier, varefter det blir en omröstning. Vinnarna presenteras på en galatillställning i Stockholm den 2 februari 2009, på Nalen. Festligt värre!

bloggvinjett_21

Dessa är kategorierna:

  • Nöje & Kultur
  • Mode
  • Sport & Fritid
  • Livsstil
  • Prylar & Teknik
  • Vardag
  • Politik & Samhälle
  • bloggvinjett_11

    Mitt oavlönade och tidsödande jobb som medlem i bloggpanelen är att nominera fem bloggar inom varje kategori. Det blir inte helt enkelt. Politik & Samhälle blir nog lättast, eftersom det är den typen av bloggar jag läser mest. Mode samt Sport & Fritid är svåra ämnen för mig. Hittar jag några riktigt bra modefotobloggar kan det dock bli intressant, eftersom jag ju också är fotograf. Sport & Fritid går nog fetbort, om jag inte får några bra tips om riktigt spännande bloggar om… tja, låt oss säga rally, eller bergsklättring? Räknas resor in som Fritid? Hobbies? Modellbygge?

    Jag funderade en stund på var min egen blogg passar bäst in bland dessa kategorier, och jag inser att Livsstil nog är den bästa beskrivningen. Jag skriver förstås både om Politik & Samhälle och Nöje & Kultur, men eftersom jag konsekvent utgår från en specifik världsbild – den tantriska – som definitivt inte bara är politisk, så är nog livsstil möjligen den bästa kategorin för mig. Beroende på hur man nu ska definiera begreppet livsstil. Enligt tävlingsarrangörerna kanske det omfattar mest skvaller och trams, snarare än djup filosofi. Fast det säger ju i sådana fall mer om deras livsstil…

    Hur som helst – om du som läser detta inlägg är med i juryn, och vill nominera mig (jag får förstås inte nominera mig själv), så får du gärna nominera mig i kategorin Livsstil.

    Men ännu viktigare – om du vill hjälpa mig med tips om riktigt bra bloggar i de olika kategorierna, så är det mycket välkommet!

    Tack på förhand!

    bloggvinjett_4

    Dekorrand

    Explore posts in the same categories: Bloggar, Internet, Kultur, Mina Favoriter, Politik, Samhälle

    Etiketter: , , ,

    You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

    4 kommentarer på “Stora Bloggpriset”

    1. Lars Says:

      Min båtblogg kanske går in under Sport & Fritid: http://s190.wordpress.com/


    2. Tack för tipset! Båtar hör helt klart till kategorin fritid, så länge det är en fritidssysselsättning. Och så finns det ju de som tävlingsseglar. Jag ska ta mig en titt på din blogg, samt förstås andra liknande bloggar som du länkar till.


    Kommentera

