Uppskjutet inlägg…

Jag hade tänkt skriva om morgonens demonstration vid Riksdagen, med bilder och allt, men jag hinner tyvärr inte – alldeles för mycket jobb, och från torsdag till och med söndag är jag på annan ort och firar midsommar. Så det får dröja till nästa vecka. Men då ska jag sammanfatta en del av det som hände här på onsdagmorgonen. Tills vidare kan ni läsa mer på Thomas Tvivlarens blogg – han var också där, liksom Rick Falkvinge, som för övrigt puffar för att vi ska skicka blommor till Camilla Lindberg (läs varför i nästa stycke).

Just nu är jag mest besviken, eftersom regeringen hann rösta genom lagen på kvällen. Min tilltro till parlamentarisk demokrati är nu på bottennivå. Den ENDA allianspolitikern som visade sig faktiskt ha en ryggrad, var folkpartisten Camilla Lindberg. Läs mer om henne här.

Välkommen tillbaka efter midsommar!

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Bloggar, Frihet, Internet, Lagstiftning, Libertarianism, Livsåskådning, Politik, Samhälle, Yttrandefrihet

Etiketter: , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

