En av 100!

Blogglistning rubrik

Min fina lilla TantraBlog har hamnat på WordPress lista som en av Sveriges 100 populäraste WordPress-bloggar. Det var överraskande, med tanke på att jag har haft min blogg i bara två månader, drygt, än så länge.

O.K. Jag kommer bara på 96:e plats, så jag har lite kvar att jobba på.
Och jag vet inte hur många WordPressbloggar det faktiskt finns, så hur fantastiskt det verkligen är vet jag inte heller. Men det är förstås roligt.
Det är dessutom ett tecken på att jag är rätt bra på det här med webben. Hur man sökmotoroptimerar, korslänkar, har intressant content, bra rubriker, spännande bilder m.m. Att blogga är för mig väldigt mycket ett experiment med mediet bloggen, och hittills har ju experimentet alltså verkat fungera hyfsat.

Det enda jag inte är nöjd med är mängden kommentarer – uppenbarligen har jag inte hittat den rätta formeln för att få över 150 kommentarer på ett inlägg. Jag får väl studera Blogge Bloggelito, eller lära mig av Joshens Manifest mot dansbandsmusik.

Och så ska man väl skriva oftare, uppdatera med högre frekvens. Men det är ju en fråga om hur mycket tid man har. Och så har jag ett självvalt krav på mig att presentera innehållsrikt och välskrivet material, och det är inget man snyter ur näsan direkt (om man nu inte råkar kalla sig Blogge Bloggelito – jag jag tjatar lite om Blogge, men han är i särklass).

En annan variant verkar vara att vifta med sin adliga titel, något som uppenbarligen funkar för den s.k. Friherrinnan Linnéa Transchiöld. Som ingifta adelstanter utan annan talang än att knulla sig till giftermål med degenererad Östermalmsadel plägar göra – vifta med titlar, alltså. Sidan är dock ganska dålig, en halvrisig satir över jag vet inte riktigt vad, och redan namnet är felstavat – det heter inte Friherrinnan’s Weblog på svenska. Friherrinnans heter det, utan apostrof. Detta är en slarvig anglicism, som en bildad människa aldrig skulle använda sig av. Dessutom finns det ingen Transchiöld registrerad på Riddarhuset, så det hela är förstås en bluff. Och om en sådan ganska dålig blogg med trist innehåll kan komma så högt upp i rankningen så kanske det är titeln, vad vet jag.

Själv är jag ju en alldeles äkta friherre (jorå, finns med i blå boken) – kanske skulle jag använda mig av ett epitet jag fick av en god vän – Erotikbaronen? Carl Bildt kommer ju etta på listan, och han är ju adlig. Han kommer för övrigt på 75:e plats i världen bland WordPressbloggar, som ende svensk, såvitt jag kunde se vid en snabb granskning.

Nej, jag skämtar bara. Jag kommer inte att förfalla till oskicket att vifta med titlar. Innehåll smäller alltid högre i längden än glittrig yta. TantraBlog kommer att fortsätta finnas i Bloggosfären ett bra tag till, och jag kommer att försöka fördjupa mig mer i de ämnen som jag redan har berört, och förhoppningsvis skriva ännu intressantare, ännu mer engagerande. Med tiden blir bloggen säkert mer och mer läst, och mer kommenterad – ett verkligt forum för frågor kring sex, andlighet, politik, tantra, kultur och andra ämnen som berör mig personligen.

Blogglistning

Dekorrand

Explore posts in the same categories: Bloggar, Internet

Etiketter: , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

8 kommentarer på “En av 100!”


  1. Whoa…! Ta det lilla lugna med ambitionen. Det tar tid att bygga upp en besökarkrets, något man kan konstatera genom att gå bakåt i tiden på såväl min som andras bloggar. Idoghet, vilja och kontinuitet i skrivandet – inga genvägar gives.

    Inlägg på gränsen till det tillåtna eller det absurda kan också göra sitt till…


  2. Haha – du ska inte ta mina skriverier i det här inlägget på alltför stort allvar.

    Att t.ex. Carl Bildt skulle vara populär för att han är adlig är förstås helt barockt, och en ren skämtsamhet – han är bloggkungen framför alla. Ingen har varit så tidig, så konsekvent och så långvarig bloggare som han, och därav hans framgång. Att han har varit statsminister har väl lite med saken att göra förstås, men faktum är att den tid han har lagt ner på sina veckobrev och sitt bloggande, samt förstås framför allt ett intressant innehåll, betyder mer.

    Det jag egentligen tänker om mitt eget bloggande kan du läsa i det allra sista stycket.
    Jag vet att all etablering på nätet kräver tid och arbete.

    Och – inlägg på gränsen till det tillåtna eller det absurda – ja, det kan jag nog prestera också, och i viss mån har jag nog gjort det lite redan. Men det kommer mer, var så säker på det!


  3. Man kan förstås undra vart Isabella Lund tog vägen… hon har iofs bytt blogg, men den gamla ligger kvar. Och mätningen torde ha gjorts över en viss tid.

  4. The Queen Says:

    Där satt den!🙂

    Röd
    /Q

  5. Dick Says:

    Du avancerar så småningom uppåt listan, det är jag övertygad om. Annars finns det faktiskt en fördel med adelskapet (som gäller alla som på något sätt kan anknyta till det – och då talar jag inte om riddarhusets fonder, som ju bara kan nyttjas av de introducerade), och det är att det är djävligt bra i släktforskningssammanhang.


  6. Ja, det där att kunna söka stipendier och understöd från fonder på Riddarhuset, det har jag faktiskt haft en hel del nytta av. Det finns t.o.m. en Rehbindersk fond, som vi Rehbindrar har förtur till. Behändigt.
    Men som du säger, släktforskning blir betydligt lättare med aristokratska rötter.
    Allt finns förstås inte bevarat, och en hel del är nog ljug, men mycket skoj kan man hitta i alla fall…

  7. Joshua_Tree Says:

    Som Blogge säger; det finns inga genvägar. Eller jo, det finns vissa knep man kan ta till, men inte utan att göra våld på sig själv. Du skulle till exempel kunna skriva om nakna kändisar. Sånt går alltid någon på. En del rosabloggare klättrar på listorna genom att utlysa tramsiga tävlingar. Med mera.

    Problemet är dock att du inte skulle bli tagen på allvar. Alltså är det inte värt det. Besöksstatistiken skulle öka, men antalet faktiskt läsare skulle istället minska. Alltså är det bästa ändå att vara sig själv, vara konsekvent, och vara bra.


  8. Hej Joshen – tack för tipsen – men jag vet förstås om allt det här.
    Mina funderingar var till mycket stor del på skämt, som jag ju förklarat lite högre upp här bland kommentarerna. Inte samma slags satir som din, men ändå lite lätt raljerande.
    Jag kanske borde hotat med att ha töntiga tävlingar på bloggen också – då hade väl satiren varit supertydlig…?

    Och på samma sätt som jag vet varför jag har ca 4.500-5.000 besökare per dygn på min mest populära hemsida Cirkus Eros, så vet jag att om jag vill ha upp besöksfrekvensen här, så måste jag leverera bra content, ihärdigt under en lång tid, se till att jag har bra sökord, och att många länkar till mig.

    Det är grunderna för nätframgång, I know it.


Kommentera

